USAtravelkids.reismee.nl

Vliegen met kids 2.0

Na 30 dagen lang kruisjes zetten op de kalender, gaan we dan nu echt naar The States! Levi en Raf hebben er écht zin in. Levi vertelt iedereen dat hij naar tante Els gaat die een zwembad heeft; Raf vertelt zijn vriendjes dat hij heeeeeeel lang weggaat, heeeel ver weg, maar dat hij ook weer terugkomt hoor!

De vlucht gaat heel goed! We zitten op een rijtje met een gangpad ertussen en het gevreesde geruzie over wie naast mama mag, blijft uit. We kijken tv, doen spelletjes, pakken de reis-cadeautjes uit en we kunnen zelfs in stukjes een film afkijken! Eenmaal gearriveerd, moeten we uiteraard nog heel lang wachten voor de douane. Levi houdt het niet meer vol en we krijgen voorrang.

Eenmaal in de auto op weg naar het huis van tante Els, houden ze het niet meer vol. Joas en Levi slapen even, Raf is niet meer wakker te krijgen. We hebben hem letterlijk rechtop gezet voor het avondeten, maar hij sliep door. Dan maar naar bed... Joas van 2,5 jaar presteert het om nog tot half 10 wakker te blijven (half 4 's nachts dus eigenlijk). Om 3 uur kan ik er weer uit, in NL is het namelijk 9 uur nu en Raf is wakker. Midden in de nacht kijken we filmpjes en stuur ik berichtjes met het thuisfront.

Dan volgen er dagen van zwemmen en familie. Zo fijn om ergens te zijn waar familie is. Elke avond komen mijn neven en nichten met hun kinderen langs, het is hier de zoete inval. Tante Els zet heerlijk eten, ogenschijnlijk in een handomdraai, op tafel en we hebben lol met elkaar. Overdag is het lekker toeven aan haar zwembad:

Dan komen de dochters van de vriendin van mijn neef Fred zwemmen. Levi roept enthousiast: I am Levi, I am from Amsterdam. Eindelijk kunnen de geoefende zinnen in de praktijk gebracht worden. Elke keer als het meisje van 5 wat zegt, antwoord Levi super enthousiast YES en vervolgens heeft hij geen idee. Verder kletsen ze maar wat en op een gegeven moment roept het meisje uit: I don't understand any of this! Waarop Levi dan maar met harder volume probeert: I am from Amsterdam! Ze praten compleet langs elkaar heen, het is heel komisch en toch hebben ze plezier.

Soms is het te heet om er een hele dag te zijn. Dus gaan we naar de mall naar de build-a-bear workshop. Dit is een winkel waar je de 'huid' van je lievelingsknuffel kiest en dan ga je zelf je hele knuffel bouwen: geluidje erin doen, vullen, kleding en accessoires kiezen: te gek! Typisch iets wat je in Amerika kan doen en de kinderen kijken hun ogen uit.

Vanavond Gaat Levi met Ruben en Roger naar baseball en morgen gaan we door naar New Hampshire! So far so good!